Izveštaj TOV pun nedostataka, vratiti ga na doradu

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Govori | Sreda, 26. 06. 2019. | Komentara: 0

Izveštaj TOV pun nedostataka, vratiti ga na doradu

NOVI SAD – Pokrajinski poslanik Lige socijaldemorkata Vojvodine Robert Kolar rekao je da će poslanici LSV glasati protiv Izveštaja o poslovanju Turističke organizacije Vojvodine za 2018. godinu. Kako je naveo, izveštaj je loš i pao je na „copy paste“ modelu, te da bi ga trebalo povući sa dnevnog reda i o njemu diskutovati neki drugi put. Tokom svog izlaganja, Kolar je naveo više zamerki na predloženi izveštaj i taksativno je navodio delove izveštaja koji su kopirani iz ranijih dokumenata ili koji su nepotpuni.

LSV
 
Transkript govora Roberta Kolara možete pročitati u nastavku.
 
 
Predsedniče,
predsedništvo,
koleginice i kolege,
 
Najpre mi je namera bila da uz osvrt na izveštaj za 2018. godinu govorim afirmativno o onome šta je još moguće, šta bi još po mom skromnom mišljenju trebalo, ili po mišljenju mojih kolega, na koji način možemo još poboljšati realno sve bolju i bolju turističku sliku kada je Vojvodina u pitanju. Međutim, onda sam pročitao izveštaj i rešio sam da ću ovo ostaviti za neki drugi put, a kao neko kome je do turizma iskreno stalo, kao neko ko poseban značaj daje Turističkoj organizaciji Vojvodine, smatram da je ovaj izveštaj za 2018. potrebno povući sa ove sednice, napraviti ga valjano i za neku sledeću sednicu ga ponovo staviti kao tačku dnevnog reda, jer je ovo izuzetno značajna organizacija koja bi prosto trebala da ima u svakom segmentu dobro apostrofirano sve ono što je rađeno.
 
Ali, ipak ajde malo da prelistamo, pa da argumentujem delimično sve ovo što sam rekao.
 
Izveštaj o aktivnostima TIC koji nije ni postojao do 2019.
 
Na strani 4, u okviru Programskih aktivnosti pod tačkom 2.7 naveden je rad Turističkog informativnog centra u Novom Sadu. Ta aktivnost nije realizovana u 2018. godini s obzirom na to da je Turistički informativni centar otvoren u januaru 2019. godine. I drugo, pošto je u pitanju programska delatnost, čak i u toj kategorizaciji 2.7 piše nabavka uniformi, maskota, što je sve samo ne programska delatnost. Znači, već na ovom bismo mogli da vratimo izveštaj na doradu, jer nije napisan tačno.
 
Dalje, na strani 5 u tekstu se navodi „došlo je do rekordnog porasta broja dolazaka posetilaca iz Kine u iznosu od 146,95% u odnosu na 2017. godinu, na šta je uticala Turistička organizacija Vojvodine svojim predstavljanjem u Pekingu“ itd. Ja sam uveren da ima i tog uticaja, ali bih jako voleo da znam koji su to instrumenti koji dokazuju da je poseta visoke delegacije iz Vojvodine plus TOV uz učešće na sajmu ta koja je baš apostrofiranih 146,95% poseta podnela. Budimo realni, ne budimo neskromni, nemojmo sebi pripisivati ono što nije sasvim sigurno naše. Mislim, ne bih voleo da je u pitanju neka propagandistička stvar, sad evo fenomenalno radimo pa su zato toliko skočili procenti.
 
Strana 8 – Radio, bilbordi, TV kampanja u Srbiji i okruženju. Mislim da ovaj izveštaj zaslužuje informaciju na kojim medijima su emitovani spotovi, koji su to spotovi, na kojim portalima turističkih organizacija se moglo pogledati... Ja pratim, ali nisam video. Prihvatam da možda nisam dovoljno dobro gledao. Štampane i elektronske novine – to mi je uvek omiljeno da saznam po kom kriterijumu se biraju štampane i elektronske novine da će se baš na njima budžetskim sredstvima neko reklamirati ili o nekome pisati.
Boravak stranih novinara – isto strana 8, to sam se uvek pitao da li za organizaciju ovih promo tura za novinare Turistička organizacija to radi sama ili organizuje sve te ture preko nekog posrednika, preko neke agencije i ako da, da li to treba da uđe u izveštaj koliko košta taj angažman.
 
Dalje na strani 11 - Audiovizuelna sredstva, kratki promotivni spotovi – izrađeno je 15 kratkih video zapisa. Ja zaista nisam siguran ni kada ni gde su ti video zapisi objavljeni, ko je autor, gde se trenutno mogu pogledati. Ili je opet preneto nešto iz ranijih godina, iz 2017. kada je zaista urađeno pet promotivnih spotova.
 
Nastupi na sajmovima i angažman najskupljih
 
Dalje, strane od 11 do 21 – izveštaji sa nastupa na sajmovima. Iz ovih izveštaja se ne vidi na kojim sajmovima Turistička organizacija Vojvodine nastupa kao gost na nečijim štandovima, a na kojim nastupa u vlastitoj režiji i potpuno o svom trošku. Zakup izložbenog prostora na tom sajmu – to bi trebalo da bude u izveštaju. Hoću da se zapitamo zbog čega se za sajamske nastupe, evo na primer u Beogradu, Kragujevcu i Nišu, angažuje firma koja po pet do deset puta skupljim cenama izrađuje sajamski štand umesto da se angažuje firma samog sajma na kom se gostuje, koji to urade za daleko manje novca. Ipak su ovo budžetske pare, drugo je kad je u pitanju privatna kompanija koja može da radi kako sama smatra da treba. Koliko sam uspeo da saznam, za sajam „Place to go“ u Zagrebu plaćena je firma iz Novog Sada koja bi trebalo da ode da postavi štandovski prostor, međutim ona se nije ni pojavila na licu mesta u Zagrebu. Kažem u Zagrebu, 360 kilometara odavde, ne na drugom kontinentu, nego je ta novosadska firma angažovala za svog podizvođača samu zagrebačku sajamsku službu koja se bavi postavljanjem štandovskih prostora.
 
Dalje u izveštaju sa nastupa na sajmu u Novom Sadu navedena je aktivnost predstavljanja turističkog vodiča za slepe osobe. Ta prezentacija se zaista odigrala ali godinu dana ranije. Ili se održala i sada, ja nisam tome prisustvovoa, ali je to onda ponavljanje što je onda bitno makar za napomenuti u samom izveštaju.
 
Strane od 21 do 23 - Izveštaj sa promocija turističke ponude Vojvodine ili kako se to popularnije zove „Dana Vojvodine“. Nigde iz izveštaja ne vidimo koliko su pojedinačno koštali ti „Dani Vojvodine“ po destinacijama, na koji se način kroz tu manifestaciju konkretno animiraju potencijalni turisti, da li se finansira, recimo, boravak nekih naših eminentnih turističkih agencija tamo, sa konkretnim programima za svaka pojedinačna tržišta... To sve, po meni, treba da se nađe u izveštaju ovako značajne organizacije kao što je TOV.
 
Recimo, ne vidimo na koji se način pomaže učešće lokalnih turističkih organizacija na ovim događajima. Koliko sam ja razgovarao sa delom tih lokalnih turističkih organizacija, veoma malo.
 
U izveštaju se, isto, na stranama od 21 do 23, ne vidi koliko je turističkih agencija iz zemalja gde se išlo, napravio konkretan nekakav posao na temu dolaska turista. Konkretno na primeru Tel Aviva, koliko je izraelskih turoperatora bilo prisutno na prezentaciji TOV-a u Tel Avivu? To je ključno, govorimo o dalekoj zemlji. Ogroman je trošak, išla je delegacija Pokrajinske vlade u najvišem sastavu i mislim da je ključno da znamo šta je napravljeno. Makar, ko je bio od izraelskih turoperatora.
 
Digitalni vodiči i mobilna aplikacija
 
Na strani 23 – Projekat digitalni vodič. „Sredstva od milion dinara koja su uplaćena po osnovu ovog projekta biće utrošena na istraživačke honorare“ itd. Da li će sredstva biti utrošena ili jesu utrošena? Ako jesu utrošena, onda detaljnije treba da znamo da li digitalni vodič obuhvata sve opštine ili koliko sam ja uspeo da shvatim, otprilike tridesetak posto opština u Vojvodini i da li je ostvarena mogućnost rada na android tablet uređajima.
 
Internet prezentacija, ok. Novi domen, ok. Migracija na novi server, održavanja, hosting za devet meseci, ok. Piše stavka redizajn sajta. Ja ga svakodnevno posećujem i nisam uočio nikakvu ni funkcionalnu ni dizajnersku promenu. Društvene mreže – valjalo bi da se u izveštaju vidi koliko je sredstava dato za troškove pojedinih fejsbuk kampanja, po kom kriterijumu se biraju teme, makar u opisnom delu.
 
Mobilna aplikacija, to je isto na strani 24. U izveštaju se kaže da je rađeno na promociji TOV na mobilnoj aplikaciji, kao i celokupnog sadržaja mobilne aplikacije na nekoliko svetskih jezika. Ja  sve najbolje mislim o mobilnoj aplikaciji. Drugo, hajde samo da budemo realni. Ili ću ja morati da menjam svoj mobilni telefon i tablet, pošto piše na nekoliko svetskih jezika, a postoji samo na engleskom i srpskom. Predstavnik sekretarijata i malo pre kolega koji je govorio ističu nekoliko svetskih jezika. Ljudi, otvorite aplikaciju. Ima srpski svetski jezik, ima engleski svetski jezik. Ima naslovi na nemačkom. I to je ok, po meni ne mora da bude više od srpskog i engleskog, ali nemojmo govoriti o nečemu što nije tačno, o nekoliko svetskih jezika. Samo ajde da pišemo ono što jeste, hajde da ovako značajnoj instituciji, ovako značajnoj ustanovi damo pravu težinu.

Imao bih još ponešto da kažem, ali za sam kraj, poslanička grupa LSV neće glasati, odnosno glasaće protiv ovog izveštaja upravo iz razloga što je ovaj izveštaj po nama pao još na „copy paste“ modelu, jer ima još primera da su stvari u izveštaju pisane da će se desiti umesto da su se desile.
 
Hvala.
 
(SzILSV, 26.06.2019)






ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook