Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Događaji | Četvrtak, 04. 04. 2013. | Komentara: 0

Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

NOVI SAD - Narodni poslanik Lige socijaldemokrata Vojvodine u Skupštini Srbije Đorđe Stojšić upitao je danas ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića da li je u skorije vreme putovao vozom, na primer, od Šida do Novog Sada.

LSV
 
Voz od Subotice do Beograda danas sporiji nego 1926.
 
On je u delu sednice namenjenom za postavljanje poslaničkih pitanja istakao da, da je upoznat sa pravim podacima, ministar Mrkonjić ne bi izjavljivao da bi, „ukoliko bi Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, kao što je imala nekad, to dovelo do otcepljenja Vojvodine“ i da „on to neće ni dozvoliti“.
 
- Dok je Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, u njemu je bilo 44 elektrolokomotive, 10 elektromotornih vozova, 94 dizel lokomotive, 67 šinobusa, 161 putnička kola sa 17 hiljada sedišta i 6.000 teretnih vagona. Vojvodina, kada je ulazila u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, unela je, kao miraz, 2.250 kilometara pruge. Danas voz od Subotice do Beograda saobraća sporije nego što je saobraćao 1926. godine, a prosečna brzina vozova u Srbiji je 40 kilometara na sat. Što znači da se Franc Jozef brže vozio vozom nego što se danas, ako bi to pokušao, vozi gospodin Mrkonjić - istakao je Stojšić.  
 
Autonomna pokrajina nije isto što i lokalna samouprava
 
Stojšić je upitao direktora AD „Železnica Srbije“ da li je ikada pročitao Ustav.
 
- Gospodin Simonović je rekao da Vojvodina ne može imati svoje železničko transportno preduzeće, jer je to isto kao kada bi svaka lokalna samouprava želela da ima svoje. U Ustavu lepo piše da je Vojvodina Autonomna Pokrajina u sastavu Republike Srbije, te samim tim nije isto što i lokalna samouprava - ukazao je poslanik LSV u Narodnoj skupštini.
 
Stojšić je istakao da zabrinjava što se na svaki pokušaj pokrajinske administracije i pokrajinske vlade, u pravcu bilo kakve decentralizacije, pa čak i nečega što je železnički saobraćaj, uvek vrlo lako okrene etiketiranju.
 
- Nadam se da informacije, koje objavljuju na pojedinim portalima, nisu tačne. A to je da će Železnice Srbije uskoro preći na julijanski kalendar kako bi anulirale sva kašnjenja. Zato se velika sredstva ulažu u taj sektor i siguran sam da je to nešto što će, poput pravilnika o mleku, dati velike rezultate, jer bi se na taj način, konačno, Železnice dovele u red. Umesto da se pristupi ozbiljnijim reformama i možda po prvi put uzme u razmatranje ono što pokrajinska administracija predlaže već duže vreme, a to je da se Vojvodini vrati nadležnost, makar u oblasti železničkog transporta - zaključio je Đorđe Stojšić.
 
(BILSV, 04.04.2013)



Događaji | Četvrtak, 30. 07. 2015. | Komentara: 0

Ko će obeštetiti pčelare? Šta je sa Fruškogorskim koridorom?

Predsednik poslaničke grupe LSV u Skupštini Republike Srbije Nenad Čanak zatražio je danas informacije o uzroku pomora pčela u Banatu i upitao ko će nadoknaditi tu štetu. On je, takođe, upitao je i kako će se finansirati radovi na Fruškogorskom koridoru i održavanje putne infrastrukture u Vojvodini.
Događaji | Sreda, 29. 07. 2015. | Komentara: 0

Pod sistemima za navodnjavanje više od 5.000 hektara

Potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Branislav Bogaroški izjavio je danas da će ove godine više od 5.000 hektara oranica u Vojvodini biti pokriveno sistemom za navodnjavanje. On je potpisao ugovore sa vojvođanskim poljoprivrednicima koji su dobili bespovratna sredstva na konkursima za navodnjavanje i za proizvodnju u plastenicima, ukupne vrednosti 230 miliona dinara.
Događaji | Sreda, 29. 07. 2015. | Komentara: 0

Novi zakon omogućava izdavanje niskotiražnih udžbenika

Narodna poslanica Lige socijaldemokrata Vojvodine Olena Papuga istakla je da će poslanici i poslanice LSV podržati Zakon o udžbenicima, ako budu prihvaćeni amandmani koje su podneli, jer će tako zakon biti kvalitetniji.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook