NOVI SAD - Novi dispečerski centar Zavoda za hitnu medicinsku pomoć predstavljen je danas u ovoj ustanovi i on bi trebalo da unapredi rad službe hitne pomoći. Modernizovan dispečerski centar skraćuje vreme odziva hitne službe, trijaže pacijenta, smanji mogućnost greške pri unosu relevantnih podataka, smanji potrebno vreme lociranja slobodnog vozila i vreme za odlazak vozila na teren.
- Služba za hitnu medicinsku pomoć predstavlja jedan od ključnih delova zdravstvene pomoći. Od toga koliko će biti efikasni, pouzdani i brzi, zavisi ono najvažnije, a to je ljudski život. Danas smo obišli jedinstveni dispečerski centar Zavoda za hitnu medicinsku pomoć, koji je najopremljeniji u državi, a i šire od toga - kazao je Jovanović.
On je podsetio da je 11 miliona dinara za novi dispečerski centar izdvojeno iz budžeta grada još prošle godine.
- Ove godine iz budžeta grada izdvojeno je 17 miliona dinara za Zavod za hitnu medicinsku pomoć, a pored toga za oblast zdravstva izdvojeno je oko 156 miliona dinara - precizirao je Jovanović. Objašnjavajući karakteristike novog dispečerskog centra, direktor Zavoda za hitnu medicinsku pomoć dr Nenad Aracki ustvrdio je da je reč o "najsavremenijem organizacionom i komunakcionom centru", koji ima za cilj da unapredi rad hitne medicinske pomoći.
- To je i sistem koji pomaže da dobijamo preciznu statistiku o svim komponentama, a time da vidimo gde treba da poboljšamo rad - istakao je Aracki. Prema njegovim rečima, služba hitne pomoći dnevno prima oko 640 poziva, dok je dnevni prosek oko 130 intervencija.
(BILSV, 16.11.2011.)