Marton: I Banaćani žele da njihovim prugama juri brzi voz Soko

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Odbori LSV | Ponedeljak, 16. 01. 2023. | Komentara: 0

Marton: I Banaćani žele da njihovim prugama juri brzi voz Soko

ZRENJANIN – Odbornik Lige socijaldemokrata Vojvodine u Skupštini grada Zrenjanina Aleksandar Marton izjavio je danas da je u Vojvodini  još pre više od 100 godina funkcionisala jedna od najgušćih železničkih mreža u Evropi, a da danas, 2023. godine, više od 300.000 stanovnika koji žive između Zrenjanina i Beograda nema železnički putnički saobraćaj.

LSV

- Između Pančeva i Zrenjanina su brojna sela od 500 do 6.000 stanovnika, više hiljada tih ljudi radi u Beogradu. Oni imaju slab autobuski saobraćaj, on je i znatno skuplji i ljudi su primorani da se snalaze na razne načine. Tu su i đaci, studenti i dolazimo u poziciju da se mi u Banatu, Zrenjaninu, Vojvodini zapitamo da li postoji samo jedan centar ili dva centra u Republici Srbiji. Dobro je što postoji brzi voz „Soko“, dobro je što on ide preko 100 km/h, ali činjenica je da je potrebno da i Zrenjaninke i Zrenjaninci, stanovnici Kovačice, Uzdina, Crepaje i svih drugih sela na ovom području mogu da se prevezu do Beograda jeftinije i brže i da obavljaju svoje poslove nesmetano – istakao je Marton u izjavi za televiziju Nova S.

Napomenuo je da je putnički železnički saobraćaj ukinut 2019. godine zbog izgradnje brze pruge Novi Sad – Beograd i da je tada rečeno da će čim se završi pruga saobraćaj biti obnovljen. 

- Sad će godinu dana od pokretanja brze pruge Novi sad – Beograd i putničkog saobraćaja nema. Imamo teretni saobraćaj, koji je brlo aktivan. Privreda koliko god da je oslabila unazad 30 godina, ovde je, ipak, u odnosu na ostatak Srbije jaka i nekome dobro dođe ta pruga da se preveze roba tamo gde treba. Mi smo zato i pitali ministra Gorana Vesića, koji se hvalio da je vozom stigao u Novi Sad, da li on može vozom da stigne u Zrenjanin ili Kikindu na sastanak. Putničkim ne može. Može teretnim vozom ali mislim da mu to baš ne bi bilo pogodno – kazao je Marton. 

On je istakao i da je priča o pruzi Zrenjanin-Beograd samo jedan segment u priči o zanemarivanju pruga u Vojvodini. Ukazao je da je LSV na to ukazivala sve vreme i da će nastaviti svoju akciju u istom smeru. Pozvao je Zrenjanice i građane Banata, Vojvodine i Srbije da „ustanu protiv ove rigidne centralizacije koja je vrlo vidljiva čak i po pitanju železnica“.

(SzILSV, 16.01.2023)



Događaji | Ponedeljak, 31. 10. 2011. | Komentara: 1

Beograđani neće decentralizaciju

BEOGRAD - Prema najnovijem istraživanju Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID), postoje značajne razlike kada je u pitanju regionalna pripadnost građana. Najskloniji procesu decentralizacije i regionalizacije su stanovnici Vojvodine (26 odsto), zatim Centralne Srbije (12 odsto), a tek su na kraju Beograđani - njih osam odsto, piše list Danas.
Izjave | Ponedeljak, 31. 10. 2011. | Komentara: 0

Ustavne kočnice autonomije

NOVI SAD - Potpredsednica Izvršnog odbora Glavnog odbora LSV Maja Sedlarević ocenila je danas za Dnevnik da su ustavne promene u Srbiji neophodne, navodeći da je važeći Ustav i „prevara Vojvodine, ali i prepreka evropskim integracijama Srbije".
Izjave | Ponedeljak, 31. 10. 2011. | Komentara: 0

Vojvodina izgubila mnogo zbog manjkavosti Ustava

BEOGRAD - Zamenik predsednika LSV Bojan Kostreš ocenio je, govoreći o godišnjici usvajanja Ustava Republike Srbije, da je u proteklih pet godina Vojvodina mnogo izgubila zbog njegove manjkavosti. Kostreš je za Večernje novosti istakao da se zalaže za što skoriju izmenu Ustava koji bi Vojvodini garantovao izvršnu, zakonodavnu, delimičnu sudsku vlast, izvorne prihode i imovinu.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook