NOVI SAD, 16. oktobar - Do dolaska Andreja Fajgelja na čelo Kulturnog centra Novi Sad je bio moderan, grad kulture u kojem je sloboda umetničkog izražaja bila neupitna. Nakon promena koje je doneo tokom godinu dana, a pogotovo nakon sinoćnjeg cenzurisanja izložbe studenata Akademije umetnosti, Fajgelj bi morao da podnese ostavku.
Bez obzira zašto je to učinio, odnosno da li je tačna ili ne informacija da je do cenzure došlo u konsultaciji sa crkvom i da li je pokušao da izložbu cenzuriše ili je, kako sam kaže uredi - Fajgelj bi morao da ode jer je naneo sramotu i gradu i umetnosti.
Fajgelj Kulturni centar vodi kao sekciju Treće Srbije, interesne grupacije kojoj smeta i latinično pismo i svaka različitost u odnosu na njihova srednjevekovna politička gledišta i čijem umetničkom ukusu odgovaraju jedino stvaraoci čije projekte sponzoriše Informatika.
Uz svo razumevanje za Fajgeljevu nesanicu, moramo ga podsetiti da su argumenti koje on danas koristi, prošle godine koristili i “Obraz”, “Naši” i stranka iz koje je isključen – “Dveri”, protiveći se izložbi švedske umetnice Elizabet Olson u Beogradu. I, ta izložba je ipak održana.
Apsolutno je tačno da rad Kulturnog centra finansiraju svi građani i građanke Novog Sada. To su i vernici različitih verosipovesti i ateisti. I oni kojima bi izložba mogla da smeta i oni koji bi u njoj mogli da uživaju. Bilo ih je i mnogo pre nego što je Fajgelj došao na čelo Kulturnog centra.
Ostavku bi morao da podnese baš zato, što ne zna i ne razume, da je upravo u gradu poznatom po suživotu, toleranciji i poštovanju različitosti i mesto za održavanje takvih izložbi.
Za to je potrebno da osim umetnosti i Kulturnog centra, Fajgelj oseti i razume i Novi Sad.
A to očito ne uspeva. Ili ni ne želi.
Gradski odbor
Lige socijaldemokrata Vojvodine