Pokrajinska vlast da ne dozvoli gašenje vojvođanskih pruga

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Saopštenja | Petak, 29. 07. 2016. | Komentara: 0

Pokrajinska vlast da ne dozvoli gašenje vojvođanskih pruga

NOVI SAD, 29 jul - Liga socijaldemokrata Vojvodine zahteva da nova pokrajinska vlast ne dozvoli ukidanje železničkog saobraćaja na brojnim vojvođanskim prugama, nego da preuzme punu brigu o njima i da u saradnji sa  lokalnim samoupravama sačuva ovaj vid prevoza.
 
LSV 
 
Dok se u Evropi teži rasterećenju drumskog saobraćaja i, između ostalog, većoj upotrebi železnice, Ministarstvo saobraćaja Republike Srbije planira gašenje železničkog saobraćaja na 800 kilometara pruga širom zemlje, od čega tri četvrtine predstavljaju deonice u AP Vojvodini.

Iz dopisa koji su "Infrastrukture Železnice Srbije A.D." uputile pokrajinskim organima, upravnim okruzima i lokalnim samoupravama, jasno je da one više nemaju ekonomski interes da upravljaju pojedinim prugama i da je odlučeno da se prenese pravo upravljanja železničkom infrastrukturom na lokalne samouprave i AP Vojvodinu. To ujedno znači da se železnice oslobađaju mnoštva obaveza i troškova.

Duže od decenije, institucije AP Vojvodine su pokazivale želju za preuzimanjem odgovornosti i revitalizacijom železničke mreže na teritoriji pokrajine, jer za to postoji interes privrede, građana, kao i širi društveni interes. Nažalost, vlasti su se menjale, ali je uporno izostajala reakcija železnice na takvu inicijativu pokrajinskih organa.

Činjenica da se sada, odjednom predlaže skraćena procedura prenosa upravljanja, bez neophodnih analiza, unosi veliku sumnju da se ni u Ministarstvu saobraćaja niti u centrali železnica nije razmišljalo o interesu građana, nego o pukom umanjenju troškova, pa makar i po cenu gašenja pruga.

Vojvodini jeste potreban železnički saobraćaj između Vrbasa, Sente, Bečeja ili Sombora, Vršca i Bele Crkve, Zrenjanina i Vršca, Šida i Sremske Rače, Sombora i Apatina, Beočina i Petrovaradina i brojnih drugih mesta.

Koliko god obaveze i troškovi održavanja tih linija bili veliki, pokrajinska vlast bi morala da ih preuzme i organizuje redovne i tačne polaske, jer to pre svega znači bolji život u Vojvodini i uštede njenim građankama i građanima. Primera radi, đačka mesečna karta za autobuski prevoz Novi Sad - Beočin košta 3.800 dinara, dok bi da je u funkciji pruga Petrovaradin - Beočin, ta cena bila ispod 1.800 dinara za voznu kartu.

Ukoliko polasci ponovo budu redovni i tačni, a takvi su i bili dok je AP Vojvodina sama upravljala svojom železnicom, za očekivati je i da prihodi od nje budu veći. Sa druge strane, činjenica je i da vlast subvencijama pomaže pojedine kompanije kako bi povećale broj radnih mesta u njima, a istovremeno planira gašenje pruga kojima bi te kompanije mogle da transportuju svoje proizvode.

Tamo gde se pruga jednom ugasi, teško će ponovo proraditi. Gašenje pruga u pojedinim vojvođanskim mestima je put ka gašenju života u njima. Zato pokrajinska vlast treba da učini sve da te pruge sačuva.


Potpredsednik 
Lige socijaldemokrata Vojvodine
Aleksandar Jovanović





Saopštenja | Utorak, 18. 05. 2021. | Komentara: 0

Odgovornijim pristupom centara za socijalni rad i policije smanjiti femicid

Osamnaestog maja, na Nacionalni dan sećanja na žene žrtve nasilja u porodici, Liga socijaldemokrata Vojvodine poziva nadležne institucije, pre svega policiju i centre za socijalni rad, da ulože napor kako bi se smanjio broj ubijenih žena u porodičnom nasilju.
Saopštenja | Nedelja, 09. 05. 2021. | Komentara: 0

Nulta tolerancija prema fašistima i njihovim idejama

Iz godine u godinu obeležavamo Dan pobede nad fašizmom, ali nam se pred očima ponovo javljaju novi oblici ideologije koja je pre samo osam decenija u smrt odvela desetine miliona ljudi. Liga socijaldemokrata Vojvodine ukazuje ne pogubnost zatvaranja očiju pred širenjem fašističkih ideja.
Saopštenja | Sreda, 05. 05. 2021. | Komentara: 0

Održivi razvoj - jedino rešenje da se izbegne ekološki kolaps ili ekonomski sunovrat

Sve masovnija i prihvaćenija borba za zaštitu svakog potoka, drveta, livade ili oranice, nasuprot otvaranjima rudnika, fabrika, mini-hidroelektrana otvorilo je pitanje: Da li hoćemo da živimo u očuvanoj okolini ali da budemo ekonomski nerazvijeni i siromašni, ili bi smo želeli da značajno ubrzanmo ekonomski razvoj prihvatajući uništavanje prirodne okoline kao kolateralnu štetu.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook