Potonula barža na Dunavu nije samo ekološki problem

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Saopštenja | Utorak, 09. 01. 2024. | Komentara: 0

Potonula barža na Dunavu nije samo ekološki problem

Novi Sad, 9. januar 2024 - Akcident na Dunavu, kada je barža sa 1.000 tona veštačkog đubriva udarila u stub mosta kod Bačke Palanke i potonula, zahteva da bude proglašen za vanrednu situaciju. To nije samo ekološki problem.

LSV

Liga socijaldemokrata Vojvodine-VOJVOĐANI zahteva odgovore od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i ministra Gorana Vesića na niz pitanja u vezi ovog događaja.

Podsećamo da se od 2007. godine u Srbiji plovidba na unutrašnjim plovnim putevima prati u realnom vremenu kroz sistem rečnih informacionih servisa (RIS), koji je finansirala EU. Ovim sistemom upravlja Direkcija za vodne puteve „Plovput“, koja je u sastavu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastruture. Uloga ovog sistema je lociranje i praćenje plovila i zahvaljujući njemu kapetani na plovilima imaju pristup svim informacijama značajnim za bezbednost plovidbe. 

Tražimo odgovore na sledeća pitanja. Da li je sistem zakazao ili je u pitanju ljudski faktor? Zašto je barža plovila noću u uslovima ovako visokog vodostaja i moguće pojave stabala u reci i ko je sve zakazao u lancu odgovornisti? Zvuči neverovatno da je razlog za udar u most to što su svi motori na barži stali zbog plutajućih stabala ili razlog možda leži u priči, koja kruži, da posade ugase motore na plovilu u nizvodnoj plovidbi, radi uštede goriva, koje se kasnije preprodaje.
Ko će platiti štetu načinjenu na mostu prilikom udara u stub mosta? Kada i ko će platiti vađenje barže sa đubrivom, za koje se još uvek nagađa da li je u vrećama ili je rasuti teret?

Ekološke štete ćemo tek videti! U ovom trenutku one su nesagledive. S obzirom na to da se vađenje barže planira tek na proleće, ko će sprovesti a ko platiti vanredna merenja kvaliteta vode duž celog toka Dunava, do Đerdapa?

Mi iz LSV-Vojvođani smatramo da će ovaj akcident izazvati ekološke posledice i probleme na celom nizvodnom delu Dunava, a biće ugrožene i podzemne vode u priobalju, odakle se Novi Sad snabdeva vodom za piće. Zato smatramo da se ovaj akcident mora tretirati u skladu sa Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama. Odgovornost pojedinaca i institucija mora da se ustanovi i krivci kazne, kako se ovakav ekološki akcident ne bi ponovio. 

Posledice će, nažalost, tek stići na naplatu, a mi rezervni Dunav nemamo.

Predsednica Saveta za zaštitu životne sredine
Lige socijaldemokrata Vojvodine-Vojvođani
Nada Lazić



Saopštenja | Sreda, 16. 03. 2011. | Komentara: 0

Obustaviti obavezu redovne godišnje registracije za poljoprivredna vozila

Novi Sad, 16. mart - Liga socijaldemokrata Vojvodine predlaže Vladi Republike Srbije da u sklopu mera pomoći građanima u vreme krize hitno obustavi obavezu redovne godišnje registracije traktora, kombajna, prikolica i ostalih poljoprovrednih mašina, uvedenu novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.
Saopštenja | Subota, 12. 03. 2011. | Komentara: 0

Usvojeni amandmani LSV o vraćanju imovine i lustraciji

NOVI SAD - Poslanici Narodne skupštine Republike Srbije usvojili su juče, prilikom glasanja o Zakonu o ministarstvima, dva amandmana koje je podnela Liga socijaldemokrata Vojvodine, pise Dnevnik.
Saopštenja | Subota, 05. 03. 2011. | Komentara: 0

Reagovanje: Kragujevačka gimnazija nije najstarija u Srbiji

Tvrdnjom da je kragujevačka gimnazija najstarija gimnazija u Srbiji, B92 je danas počinila grešku koja bi mogla poslati poruku da Vojvodina nije u Srbiji.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook