NOVI SAD – Poslanici Lige socijaldemokrata Vojvodine podržali u danas u pokrajinskom parlamentu izveštaj o radu Pedagoškog zavoda Vojvodine za 2014. godinu. Tokom rasprave poslanik LSV Aleksandar Marton ukazao je na veliku važnost postojanja ove institucije u Vojvodini, a pored pohvala na račun Zavoda, on je ukazao i na neke pravce delovanja koje Pedagoški zavod Vojvodine do sada nije dovoljnio pratio.
Delimični uspesi
– Čitajući izveštaj o radu, posebnu pažnju privukao mi je deo o inovativnim metodama u multikulturalnim školama u Vojvodini. Poznato je koliko je važno u našoj pokrajini voditi računa o ostvarivanju prava nacionalnih zajednica, ali i proširivanju dostignutog stepena interkulturalnosti. Viševekovna praksa dobrosusedskih odnosa u Vojvodini je mnogo puta u istoriji bila na ispitima, a pokazalo se da je snaga tolerancije uvek bila jača od snage netolerancije – naveo je Marton. Poslanik LSV je ocenio da je Pedagoški zavod Vojvodine ostvario delimične uspehe u cilju jačanja svesti o važnosti obrazovanja na maternjim jezicima. Pohvalio je i novoustanovljene inovativne metode multikulturne škole, zatim projekat razvijanja i negovanja maternjeg i nematernjeg jezika koji traje već deceniju, kao i program „Iz riznice multijezičke Vojvodine“.
– Smatram da bi Zavod morao više da se bavi novim mogućnostima koje za cilj imaju poboljšanje stanja u našem obrazovnom sistemu. Zavod mora snažnije naglašavati potrebu o jačanju svesti o važnosti vojvođanskog interkulturalizma – naveo je Marton ukazujući da postojeće aktivnost jesu dobre, ali ne i dovoljne.
Odlična praksa
Marton je podsetio i da je krajem 2014. godine resorni Odbor za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Skupštine AP Vojvodine usvojio zaključak kojim se ponovo afirmiše izučavanje jezika društvene sredine, te da je ta inicijativa dobila pozitivne odgovore pokrajinskog sekretarijata i republičkog Ministarstva za obrazovanje.
– Ova odlična praksa davala je veoma dobre rezultate sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka i kao rezultat je imala bolje upoznavanje sa jezikom i kulturom, te tradicijom komšija kao i rušenja predrasuda i granica među mladim Vojvođanima – rekao je Marton. Podsetio je i da je njeno ukidanje tokom nesretnih devedesetih godina očito urađeno s ciljem da se u Vojvodini stvore nacionalna geta u kojima će svako živeti zasebno na svom ostrvu, bez prevelike komunikacije s komšijama druge etničke pripadnosti.
– Danas je vreme da ponovo naglasimo potrebu vraćanja stare dobre prakse. Preporučujem Pedagoškom zavodu Vojvodine da aktivno deluje ka realizaciji ovog cilja i da učinimo sve da jezik društvene sredine bude vraćen u nastavni program kao, naglašavam, obavezan izborni predmet – naveo je poslanik LSV ukazujući da Pedagoški zavod, koji je već pripremio udžbenike za taj predmet, može i mora igrati još važniju ulogu u postizanju ovog cilja.
– Cilj nam je, sasvim sam siguran, svima nama u Vojvodini, da se mladi dobro poznaju i uvažavaju i na taj način doprinose razvoju naše autonomne pokrajine koja je, na žalost, poslednjih 26 godina doživela ozbiljan pad – zaključio je Marton.
(BILSV, 26. 05. 2015)