Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Događaji | Četvrtak, 04. 04. 2013. | Komentara: 0

Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

NOVI SAD - Narodni poslanik Lige socijaldemokrata Vojvodine u Skupštini Srbije Đorđe Stojšić upitao je danas ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića da li je u skorije vreme putovao vozom, na primer, od Šida do Novog Sada.

LSV
 
Voz od Subotice do Beograda danas sporiji nego 1926.
 
On je u delu sednice namenjenom za postavljanje poslaničkih pitanja istakao da, da je upoznat sa pravim podacima, ministar Mrkonjić ne bi izjavljivao da bi, „ukoliko bi Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, kao što je imala nekad, to dovelo do otcepljenja Vojvodine“ i da „on to neće ni dozvoliti“.
 
- Dok je Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, u njemu je bilo 44 elektrolokomotive, 10 elektromotornih vozova, 94 dizel lokomotive, 67 šinobusa, 161 putnička kola sa 17 hiljada sedišta i 6.000 teretnih vagona. Vojvodina, kada je ulazila u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, unela je, kao miraz, 2.250 kilometara pruge. Danas voz od Subotice do Beograda saobraća sporije nego što je saobraćao 1926. godine, a prosečna brzina vozova u Srbiji je 40 kilometara na sat. Što znači da se Franc Jozef brže vozio vozom nego što se danas, ako bi to pokušao, vozi gospodin Mrkonjić - istakao je Stojšić.  
 
Autonomna pokrajina nije isto što i lokalna samouprava
 
Stojšić je upitao direktora AD „Železnica Srbije“ da li je ikada pročitao Ustav.
 
- Gospodin Simonović je rekao da Vojvodina ne može imati svoje železničko transportno preduzeće, jer je to isto kao kada bi svaka lokalna samouprava želela da ima svoje. U Ustavu lepo piše da je Vojvodina Autonomna Pokrajina u sastavu Republike Srbije, te samim tim nije isto što i lokalna samouprava - ukazao je poslanik LSV u Narodnoj skupštini.
 
Stojšić je istakao da zabrinjava što se na svaki pokušaj pokrajinske administracije i pokrajinske vlade, u pravcu bilo kakve decentralizacije, pa čak i nečega što je železnički saobraćaj, uvek vrlo lako okrene etiketiranju.
 
- Nadam se da informacije, koje objavljuju na pojedinim portalima, nisu tačne. A to je da će Železnice Srbije uskoro preći na julijanski kalendar kako bi anulirale sva kašnjenja. Zato se velika sredstva ulažu u taj sektor i siguran sam da je to nešto što će, poput pravilnika o mleku, dati velike rezultate, jer bi se na taj način, konačno, Železnice dovele u red. Umesto da se pristupi ozbiljnijim reformama i možda po prvi put uzme u razmatranje ono što pokrajinska administracija predlaže već duže vreme, a to je da se Vojvodini vrati nadležnost, makar u oblasti železničkog transporta - zaključio je Đorđe Stojšić.
 
(BILSV, 04.04.2013)



Izjave | Subota, 02. 07. 2011. | Komentara: 0

Ukidanje upravnih odbora zavisi od vlade

BEOGRAD - Komentarišući mogućnost ukidanja upravnih odbora javnih preduzeća, predsednik Upravnog odbora JAT Dušan Bajić, rekao je za Blic da UO upravlja poslovanjem preduzeća, a ne kontroliše ga.
Izjave | Petak, 01. 07. 2011. | Komentara: 0

Kostreš: Zakoni o javnoj svojini i restituciji će biti usklađeni

NOVI SAD - Reagujući na pojedine ocene da bi zakon o restituciji trebalo doneti pre ili barem istovremeno sa zakonom o javnoj svojini, kako bi se sprečilo da opštine postanu obveznici institucija i da vraćaju imovinu koju je država oduzela vlasnicima, predsednik radne grupe Vlade Srbije za izradu nacrta zakona o javnoj svojini Bojan Kostreš, kaže za RTS da predstavnici mreže za restituciju ne treba da budu zabrinuti.
Izjave | Četvrtak, 30. 06. 2011. | Komentara: 0

Jerkov: Zaštita interesa građana Vojvodine

NOVI SAD - Poslanica i portparolka Lige socijaldemokrata Vojvodine Aleksandra Jerkov izjavila je za današnju Pravdu da bi cilj eventualnog stvaranja neformalne grupe vojvođanskih poslanika u Skupštini Republike Srbije, bila zaštita interesa građana Vojvodine.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook