IRIG - Jedino javno preduzeće u opštini Irig, JP "Komunalac" nedavno je dobilo novi Statut, usklađen sa novim Zakonom o javnim preduzećima, kojim je predviđeno ukidanje upravnih odbora i izbor direktora na konkursima, što bi trebalo da dovede do profesionalizovanja upravljanja javnim sektorom.
Kako ističu i iriškoj lokalnoj administraciji, usvajanjem ovog Statuta stvoreni su svi preduslovi da se u skorije vreme krene u proces formiranja Nadzornog odbora "Komunalca" i tako dovrši usaglašavanje sa novim zakonom, a nivo poslovanja i pružanja usluga podigne na viši nivo.
- Prilikom određivanja uslova za prijem članova u potpunosti smo se držali važećeg Zakona. U Nadzorni odbor ulaze tri člana i to jedan iz redova preduzeća, a dva postavlja osnivač i za sve njih važe identnični kriterijumi. Naša želja je bila da damo šansu mladim i obrazovanim Irižanima da pokažu šta znaju i tako pomognu i nama i sebi. Takođe, Zakon dopušta da upravljanje bude i dvodomno, što znači da pored direktora i Nadzornog odbora postoji i Izvršni odbor, ali, u skladu sa našom željom da racionalizujemo troškove, rešili smo da uprava bude jednodomna. Manjak zaposlenih u upravnim službama otvara vrata eventualnim novim radnim mestima u drugim sektorima gde su radnici potrebniji - istakao je za Sremske novine, rukovodilac sekotra pravnih i opštih poslova JP "Komunalac" Goran Veselinović. Što se tiče novčane nadoknade za članove budućeg Nadzornog odbora, Veselinović ističe da je Statutom, a u skladu sa Zakonom određeno da će ista biti utvrđivana naknadno u skladu sa poslovanjem preduzeća.
- Ako je poslovanje pozitivno, onda će osnivač, odnosno nadležni organ, u ovom slučaju Skupština opštine, doneti rešenje o adekvatnoj nadokandi. Ako je pak poslovna godina bila lošija, nadoknadu će, u skladu sa tim, ponovo utvrditi lokalni parlament, ali verujem da u tom slučaju ona neće ići ispod zagarnotvane sume od dve hiljade dinara - naveo je Veselinović.
(BILSV, 26. 04. 2013.)