Stojšić: Ulagati u infrastrukturu Pokrajine

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Izjave | Sreda, 31. 10. 2012. | Komentara: 0

Stojšić: Ulagati u infrastrukturu Pokrajine

BEOGRAD – Srbija bi trebalo da napravi sveobuhvatnu strategiju saobraćaja kako bi se znalo šta su prioriteti, jer je sadašnja situacija u kojoj se čak 80 odsto ukupnog saobraćaja odvija drumovima neodrživa, ocenio je danas narodni poslanik Lige socijaldemokrata Vojvodine Đorđe Stojšić.

Đorđe Stojšić

On je u Narodnoj skupštini, gde se raspravljalo o više predloga za ratifikaciju nekoliko međunarodnih ugovora, istakao da bi postojanje strategije saobraćaja dovelo i do razvoja železničke infrastrukture. Takođe, dodao je Stojšić, tada bi se konačno znalo u šta se ulaže, pa država ne bi morala da malo-malo pred parlament iznosi pojedinačne kredite, odnosno garancije za preduzeća koja bi, da nisu gubitaši, i sama mogla da se zadužuju.

Gde su Brze pruge Srbije?

Tokom rapsrave o ugovoru Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj o garanciji za "Železnice Srbije" za rehabilitaciju pruga, u iznosu od 95 miliona evra, Stojšić je ukazao na to da je pre 24 godine Slobodan Milošević najavljivao Brze pruge Srbije, da je ukinuta mogućnost AP Vojvodini  da razvija svoju železničku infrastrukturu, te da se vozovi danas kreću prosečnom brzinom od 45 kilometara na sat, što je sporije i od prvog voza koji je saobraćao između Liverpula i Mančestera 1829. godine, brzinom od 56 kilometara na sat!
Stojšić je podsetio da je nekada postojalo „Železničko transportno preduzeće TP  Novi Sad“, te da su Vojvođani, manje-više svojim parama, izgradili železničku infrastrukturu i održavali je dugi niz godina, da bi danas došli u situaciju da isti oni koji su razvijali Brze pruge Srbije i danas odlučuju o razvoju železničke infrastrukture. On je upozorio da je u tim uslovima, danas potrebno tri i po sata da se vozom stigne iz Subotice do Beograda
– Pre dvadesetak godina u Vojvodini je bilo 70 takozvanih dizel-motornih garnitura i šinobusima se prevozilo oko 20.000 ljudi, a danas se prevozi negde oko 400. Vrhunac ulaganja u železničku infrastrukturu je to što je Vojvodini dodeljeno dve dizel garniture. Kupiće se još deset, pa ćemo dobiti još dve – kazao je Stojšić. On je dodao i da postoje mnogi rentabilni pravci, ali ne i razumevanje da se u njih uloži, kako bi u 2012. godini građani mogu da se prevezu železnicom, makar između većih gradova.
– Danas kada želite da, recimo, od Kikinde dođete do Beograda ili Subotice, da bi proverili da li šinobus uopšte saobraća morate da se probudite u 4 ujutro, pa da nazovete železnicu, pa da vam kažu da li će on uopšte doći – kazao je Stojšić.

Zašto se ulaže u JAT?

Komentarišući to što su planirana ulaganja u železničku infrastrukturu na relacijama Beograd-Rakovica-Resnik, Jajinci-Mala Krsna, Lapovo-Bagrdan, Paraćin-Ćićevac i Ćićevac-Stalać, Stojšić je rekao da bi trebalo ulagati u AP Vojvodinu.
– Mislim da je apsolutni prioritet Subotica-Novi Sad-Beograd. Misilm da je kroz ravničarske predele ulaganje u infrastrukturu najpovoljnije, s tim što bi efekti takvog ulaganja bili višestruki – rekao je on. Stojšić je zapitao i da li postoji neka fizibiliti studija na osnovu koje  se došlo do kalkulacije da je ulaganje 120 miliona evra u avione za neki novi JAT, kako se govori u javnosti, dobra investicija, s obzirom da sve veće aviokompanije u svetu propadaju.
A odgovarajući na komentar ministarke energetike Zorane Mihajlović zašto zahteve u vezi sa železnicma nije uputio prethodnom premijeru, Stojšić je rekao da se LSV uvek zalagala za to da se železnička infrastruktura vrati u nadležnost AP Vojvodine.
– Mi smo svakoj prethodnoj vladi izlazili sa sličnim inicijativama i ne vidimo ni jedan razlog zbog čega tako nešto ne bi moglo da se sprovede – naveo je Đorđe Stojšić.

(BILSV, 31. 10. 2012.)



Odbori LSV | Četvrtak, 14. 04. 2011. | Komentara: 0

Smanjiti troškove poljoprivrednika

KIKINDA - Otvarajući konferenciju za novinare koja je bila posvećena akciji Lige socijaldemokrata za ukidanje obavezne godišnje registracije traktora, predsednik Gradske organizacije LSV Kikinda Miloš Šibul rekao je da je osnovi cilj ove akcije da se smanje troškovi poljoprivrednika, koji i ovako imaju velike namete.
Izjave | Četvrtak, 14. 04. 2011. | Komentara: 0

Sedlarević: Dekoncentracija vlasti nije isto što i decentralizacija

NOVI SAD - Potpredsednica Skupštine AP Vojvodine Maja Sedlarević ocenila je danas da procesi decentralizacije, regionalizacije i ravnomeran regionalni razvoj nisu isto, nego tri različita komplementarna procesa, te da je dekoncentracija vlasti o kojoj se u poslednje vreme najviše govori tek jedan od brojnih segmenata decentralizacije.
Izjave | Četvrtak, 14. 04. 2011. | Komentara: 0

Javni čas o antifašizmu i narodnooslobodilačkoj borbi

NOVI SAD - Javni čas o antifašizmu i narodnooslobodilačkoj borbi, kao i promocija publikacije "Rečnik NOB-a", održani su danas u Velikoj sali Skupštine grada. Javni čas, održan povodom obeležavanja 70-godišnjice od pokretanja antifašističke borbe u nekadašnjoj Jugoslaviji u Drugom svetskom ratu, otvorio je predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović, rekavši da je "tema časa jedna od najvrednijih ideja u istoriji čovečanstva."



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook