Stojšić: Ulagati u infrastrukturu Pokrajine

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Izjave | Sreda, 31. 10. 2012. | Komentara: 0

Stojšić: Ulagati u infrastrukturu Pokrajine

BEOGRAD – Srbija bi trebalo da napravi sveobuhvatnu strategiju saobraćaja kako bi se znalo šta su prioriteti, jer je sadašnja situacija u kojoj se čak 80 odsto ukupnog saobraćaja odvija drumovima neodrživa, ocenio je danas narodni poslanik Lige socijaldemokrata Vojvodine Đorđe Stojšić.

Đorđe Stojšić

On je u Narodnoj skupštini, gde se raspravljalo o više predloga za ratifikaciju nekoliko međunarodnih ugovora, istakao da bi postojanje strategije saobraćaja dovelo i do razvoja železničke infrastrukture. Takođe, dodao je Stojšić, tada bi se konačno znalo u šta se ulaže, pa država ne bi morala da malo-malo pred parlament iznosi pojedinačne kredite, odnosno garancije za preduzeća koja bi, da nisu gubitaši, i sama mogla da se zadužuju.

Gde su Brze pruge Srbije?

Tokom rapsrave o ugovoru Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj o garanciji za "Železnice Srbije" za rehabilitaciju pruga, u iznosu od 95 miliona evra, Stojšić je ukazao na to da je pre 24 godine Slobodan Milošević najavljivao Brze pruge Srbije, da je ukinuta mogućnost AP Vojvodini  da razvija svoju železničku infrastrukturu, te da se vozovi danas kreću prosečnom brzinom od 45 kilometara na sat, što je sporije i od prvog voza koji je saobraćao između Liverpula i Mančestera 1829. godine, brzinom od 56 kilometara na sat!
Stojšić je podsetio da je nekada postojalo „Železničko transportno preduzeće TP  Novi Sad“, te da su Vojvođani, manje-više svojim parama, izgradili železničku infrastrukturu i održavali je dugi niz godina, da bi danas došli u situaciju da isti oni koji su razvijali Brze pruge Srbije i danas odlučuju o razvoju železničke infrastrukture. On je upozorio da je u tim uslovima, danas potrebno tri i po sata da se vozom stigne iz Subotice do Beograda
– Pre dvadesetak godina u Vojvodini je bilo 70 takozvanih dizel-motornih garnitura i šinobusima se prevozilo oko 20.000 ljudi, a danas se prevozi negde oko 400. Vrhunac ulaganja u železničku infrastrukturu je to što je Vojvodini dodeljeno dve dizel garniture. Kupiće se još deset, pa ćemo dobiti još dve – kazao je Stojšić. On je dodao i da postoje mnogi rentabilni pravci, ali ne i razumevanje da se u njih uloži, kako bi u 2012. godini građani mogu da se prevezu železnicom, makar između većih gradova.
– Danas kada želite da, recimo, od Kikinde dođete do Beograda ili Subotice, da bi proverili da li šinobus uopšte saobraća morate da se probudite u 4 ujutro, pa da nazovete železnicu, pa da vam kažu da li će on uopšte doći – kazao je Stojšić.

Zašto se ulaže u JAT?

Komentarišući to što su planirana ulaganja u železničku infrastrukturu na relacijama Beograd-Rakovica-Resnik, Jajinci-Mala Krsna, Lapovo-Bagrdan, Paraćin-Ćićevac i Ćićevac-Stalać, Stojšić je rekao da bi trebalo ulagati u AP Vojvodinu.
– Mislim da je apsolutni prioritet Subotica-Novi Sad-Beograd. Misilm da je kroz ravničarske predele ulaganje u infrastrukturu najpovoljnije, s tim što bi efekti takvog ulaganja bili višestruki – rekao je on. Stojšić je zapitao i da li postoji neka fizibiliti studija na osnovu koje  se došlo do kalkulacije da je ulaganje 120 miliona evra u avione za neki novi JAT, kako se govori u javnosti, dobra investicija, s obzirom da sve veće aviokompanije u svetu propadaju.
A odgovarajući na komentar ministarke energetike Zorane Mihajlović zašto zahteve u vezi sa železnicma nije uputio prethodnom premijeru, Stojšić je rekao da se LSV uvek zalagala za to da se železnička infrastruktura vrati u nadležnost AP Vojvodine.
– Mi smo svakoj prethodnoj vladi izlazili sa sličnim inicijativama i ne vidimo ni jedan razlog zbog čega tako nešto ne bi moglo da se sprovede – naveo je Đorđe Stojšić.

(BILSV, 31. 10. 2012.)



Izjave | Utorak, 12. 04. 2011. | Komentara: 0

Čapo: Traktor nije luksuz

ZRENJANIN - Neophodno je izmeniti odluku Vlade Republike Srbije u vezi sa registracijom traktora, kombajna, prikolica i ostalih poljoprivrednih mašina i LSV pokreće akciju u više od 200 vojvođanskih mesta gde će od građana zatražiti podršku za svoj zahtev da se registracija poljoprivrednih mašina plaća samo jednom, a ne svake godine " izjavio je na današnjoj konferenciji za novinare predsednik Gradske organizacije Lige socijaldemokrata Vojvodine Zrenjanin Dejan Čapo.
Odbori LSV | Utorak, 12. 04. 2011. | Komentara: 0

Poljoprivrednici u teškoj situaciji

SUBOTICA - Potpredsednik gradske organizacije Lige socijaldemokrata Vojvodine u Subotici Tibor Murenji i član Izvršnog odbora GrO Stevan Tonković obavestili su danas na konferenciji za štampu javnost da LSV pokreće akciju u kojoj će tražiti podršku građana za zahtev da se promeni propis koji poljoprivrednike obavezuje da svoje traktore, kombajne i ostale mašine registruju svake godine.
Izjave | Utorak, 12. 04. 2011. | Komentara: 0

Vojvodina dobija saveznika u Beogradu

NOVI SAD - Komentarišući nacrt zakona o glavnom gradu, na osnovu kojeg bi republika trebalo da Beogradu ustupi tridesetak nadležnosti, zamenik predsednika Lige socijaldemokrata Vojvodine Bojan Kostreš ocenio je da će zahtevi za povećanje nadležnosti grada Beograda u značajnoj meri doprineti stabilizaciji autonomije Vojvodine.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook