NOVI SAD – Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice i ove budzetske godine izdvojio je sredstva za dva konkursa: nabavku opreme za osnovne i srednje škole u Vojvodini i za sufinansiranje programa i projekata u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja u Vojvodini.
Zamenik pokrajinskog sekretara za obrazovanje Aleksandar Jovanović istakao je da Pokrajina čini sve kako bi se unapredila prosveta u Vojvodini koja se nalazi u vrlo lošem položaju. Pri tome, ne misli se samo na ekonomsku sferu, nego i na pomoć u vidu opreme, programa, mogućnosti napredovanja nastavnog kadra, lošom perspektivom u vidu zatvaranja škola zbog nedostatka dece i zbog bezbednosti o kojoj se toliko priča.
- Nažalost škole u Vovjodini su mahom iz doba pre Prvog svetskog rata ili su sagrađene upravo onda kada je Vojvodina imala svoju autonomiju. Podela sredstava za sufinansiranje programa i projekata, kao i sufinansiranje nabavke opreme za osnovne i srednje škole na teritoriji AP Vojvodine jeste mali doprinos da se ljudi u prosveti ne osećaju izopštenim i skrajnutim, kao i da oprema koja će se nabaviti, bude od koristi u cilju boljeg obrazovanja naše dece – naglasio je Aleksandar Jovanović.
Za nabavku opreme za vojvođanske osnovne i srednje škole, u ovoj budzetskoj godini, Pokrajinski sekretarijat je obezbedio 145 miliona dinara, a za sufinansiranje programa i projekata škola, regionalnih centara za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju i udruženja, izdvojeno je 15,72 9 miliona dinara. Na konkurs za opremanje prijavila se 381 škola sa teritorije Vojvodine. Konkurisalo je 69,71 odsto od svih osnovnih škola i 87,02 odsto od svih srednjih škola u Vojvodini. Škole su najviše tražile i dobile sredstva za nabavku računarske opreme, nameštaja, opreme za obrazovanje, opremu za usavršavanje bezbednosnog sistema, sportske opreme.
Aleksandar Jovanović koji je i potpredsednik LSV ističe da se Liga zalagala i zalaže za to da pokrajnska administracija ima što veću nadležnost u prosveti, odnosno da ne bude samo "protočni bojler", već da ima samostalnost nad platama, programom i celokupnim upravljanjem školstva.
(BILSV, 23.06.2015)