Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Događaji | Četvrtak, 04. 04. 2013. | Komentara: 0

Da li je Mrkonjić skoro putovao vozom?

NOVI SAD - Narodni poslanik Lige socijaldemokrata Vojvodine u Skupštini Srbije Đorđe Stojšić upitao je danas ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića da li je u skorije vreme putovao vozom, na primer, od Šida do Novog Sada.

LSV
 
Voz od Subotice do Beograda danas sporiji nego 1926.
 
On je u delu sednice namenjenom za postavljanje poslaničkih pitanja istakao da, da je upoznat sa pravim podacima, ministar Mrkonjić ne bi izjavljivao da bi, „ukoliko bi Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, kao što je imala nekad, to dovelo do otcepljenja Vojvodine“ i da „on to neće ni dozvoliti“.
 
- Dok je Vojvodina imala svoje železničko transportno preduzeće, u njemu je bilo 44 elektrolokomotive, 10 elektromotornih vozova, 94 dizel lokomotive, 67 šinobusa, 161 putnička kola sa 17 hiljada sedišta i 6.000 teretnih vagona. Vojvodina, kada je ulazila u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, unela je, kao miraz, 2.250 kilometara pruge. Danas voz od Subotice do Beograda saobraća sporije nego što je saobraćao 1926. godine, a prosečna brzina vozova u Srbiji je 40 kilometara na sat. Što znači da se Franc Jozef brže vozio vozom nego što se danas, ako bi to pokušao, vozi gospodin Mrkonjić - istakao je Stojšić.  
 
Autonomna pokrajina nije isto što i lokalna samouprava
 
Stojšić je upitao direktora AD „Železnica Srbije“ da li je ikada pročitao Ustav.
 
- Gospodin Simonović je rekao da Vojvodina ne može imati svoje železničko transportno preduzeće, jer je to isto kao kada bi svaka lokalna samouprava želela da ima svoje. U Ustavu lepo piše da je Vojvodina Autonomna Pokrajina u sastavu Republike Srbije, te samim tim nije isto što i lokalna samouprava - ukazao je poslanik LSV u Narodnoj skupštini.
 
Stojšić je istakao da zabrinjava što se na svaki pokušaj pokrajinske administracije i pokrajinske vlade, u pravcu bilo kakve decentralizacije, pa čak i nečega što je železnički saobraćaj, uvek vrlo lako okrene etiketiranju.
 
- Nadam se da informacije, koje objavljuju na pojedinim portalima, nisu tačne. A to je da će Železnice Srbije uskoro preći na julijanski kalendar kako bi anulirale sva kašnjenja. Zato se velika sredstva ulažu u taj sektor i siguran sam da je to nešto što će, poput pravilnika o mleku, dati velike rezultate, jer bi se na taj način, konačno, Železnice dovele u red. Umesto da se pristupi ozbiljnijim reformama i možda po prvi put uzme u razmatranje ono što pokrajinska administracija predlaže već duže vreme, a to je da se Vojvodini vrati nadležnost, makar u oblasti železničkog transporta - zaključio je Đorđe Stojšić.
 
(BILSV, 04.04.2013)



Saopštenja | Utorak, 09. 01. 2024. | Komentara: 0

Potonula barža na Dunavu nije samo ekološki problem

Akcident na Dunavu, kada je barža sa 1.000 tona veštačkog đubriva udarila u stub mosta kod Bačke Palanke i potonula, zahteva da bude proglašen za vanrednu situaciju. To nije samo ekološki problem.
Saopštenja | Petak, 05. 01. 2024. | Komentara: 0

LSV Vojvođani: Građani se boje novih ratova jer su na vlasti Šešeljevi učenici

Vojvođani Liga socijaldemokrata Vojvodine ponavlja da je najava uvođenja redovnog služenja vojnog roka samo još jedan trik Srpske napredne stranke i služi za maskiranje ostalih problema koje je stvorila vlast.
Saopštenja | Četvrtak, 04. 01. 2024. | Komentara: 0

LSV-VOJVOĐANI: Srbija nema decu za nove ratove

Liga socijaldemokrata Vojvodine-Vojvođani smatra da je najava reaktiviranja zakona koji reguliše obavezno služenje vojnog roka samo još jedan populistički pokušaj naprednjačke vlasti da zadovolji desno, konzervativno biračko telo, ali i spinovanje nezadovoljstva građana zbog drastičnih nepravilnosti u toku izbornog procesa.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook