Kako je Zeleni fond u budžetu manji od ekoloških taksi

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Izjave | Subota, 23. 05. 2020. | Komentara: 0

Kako je Zeleni fond u budžetu manji od ekoloških taksi

NOVI SAD – Predsednik Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak izjavio je da nema sumnje da je loženje u domaćinstvima veliki, ako ne i najveći uzročnik zagađenja vazduha jer se loži ugalj i drvo, ali i gume, motorna ulja i mnogo toga drugog.

LSV

- Da i ne govorimo o toplanama koje koriste mazut, kao pogonsko gorivo. Odmah zatim, na drugom mestu zagađivača smenjuju se saobraćaj i industrija. Sigurno je da je u Beogradu ili u Novom Sadu saobraćaj veći zagađivač u odnosu na industriju, dok je recimo u Boru obrnuto. I da bi, recimo, u Zrenjaninu veći problem uskoro mogla biti fabrika guma, nego zagađenje usled saobraćaja. Zrenjaninci i Somborci bi tu svakako dodali i smrad kafilerija od kojih je vazduh nepodnošljiv. Iako se smrad ne može izmeriti, on je svakako zagađivač, ali to je posebna priča - kaže on.

Kako navodi, koalicija Ujedinjena demokratska Srbija (UDS), u čijem je sastavu i LSV, upozorila je pre mesec dana da je Vlada dužna da informiše javnost o tome kako je moguće da Zeleni fond u budžetu Republike Srbije iznosi mnogo manje od ekoloških taksi koje se godišnje naplate širom zemlje.

- Uvereni smo da se sva sredstva prikupljena po osnovu ekoloških i sličnih taksi moraju usmeriti u taj, poseban namenski fond, koji bi trebalo da funkcioniše kao nezavisna institucija i da ta sredstva moraju biti korišćena isključivo za rešavanje ekoloških problema i krupne poteze u zaštiti životne sredine. Među tim potezima su svakako uređenje deponija, prečišćavanje voda i niz drugih žarišnih tačaka u zaštiti životne sredine, ali i stimulisanje javnog prevoza na ekološka goriva, preusmeravanje rada toplana na gas i i intenzivno ozelenjavanje - naveo je on.

Kazao je i da, koliko je obavešten, nedavno je u Sremskoj Mitrovici bilo rezultata koji dokazuju tu dobro poznatu vezu između zagađenja na mestima gde je manje zelenila.

- Povrh toga, paralelno sa uređenim, transparentnim radom Zelenog fonda, neophodno je povećati izdvajanja iz budžeta sa 0,5 na minimum 1,5 odsto budžeta, kao i ubrzavanje procesa evropskih integracija i otvaranje pregovaračkog poglavlja 27 koje reguliše oblast zaštite životne sredine. Uvereni smo u to da bi upravo Evropska unija bila dobar i iskren partner koji bi jeftinim kreditima i donacijama mogao podržati subvencije za razvoj energetske efikasnosti, naročito u domaćinstvima – rekao je Čanak.

 (SzILSV, 22.05.2020)



Iz medija | Četvrtak, 23. 11. 2023. | Komentara: 0

Vojvodina je evropski motor Srbije

Ubrzani razvoj Vojvodine je zasigurno kraći put Srbije u Evropsku uniju. Vojvodina je za nas pokrajina kojoj je tolerancija drugo ime. Multietnička i multikulturalna Vojvodina primer je sklada kakav mora da postoji. Zato je važno da se ono što se u Vojvodini proizvede i pošalje prema Srbiji, u budžet Srbije, podeli na ravne časti. Samo decentrazovane države mogu brže napredovati, rekao je predsednik Vojvođana LSV Bojan Kostreš u intervjuu za Novi magazin.
Saopštenja | Sreda, 22. 11. 2023. | Komentara: 0

VIDEO INTERVJU: Bojan Kostreš privatno i o politici

Pogledajte video intervju predsednika Vojvođana LSV Bojana Kostreša u neformalnom razgovoru o sebi, političkom radu, Vojvodini, izborima…
Saopštenja | Sreda, 22. 11. 2023. | Komentara: 0

Gages: Samo glas za Vojvođane garantuje bolji položaj nacionalnih zajednica

Vojvođanski način života i duh tolerancije moraju biti očuvani.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook