Kako je Zeleni fond u budžetu manji od ekoloških taksi

 
 
Pokrenimo Vojvodinu
Izjave | Subota, 23. 05. 2020. | Komentara: 0

Kako je Zeleni fond u budžetu manji od ekoloških taksi

NOVI SAD – Predsednik Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak izjavio je da nema sumnje da je loženje u domaćinstvima veliki, ako ne i najveći uzročnik zagađenja vazduha jer se loži ugalj i drvo, ali i gume, motorna ulja i mnogo toga drugog.

LSV

- Da i ne govorimo o toplanama koje koriste mazut, kao pogonsko gorivo. Odmah zatim, na drugom mestu zagađivača smenjuju se saobraćaj i industrija. Sigurno je da je u Beogradu ili u Novom Sadu saobraćaj veći zagađivač u odnosu na industriju, dok je recimo u Boru obrnuto. I da bi, recimo, u Zrenjaninu veći problem uskoro mogla biti fabrika guma, nego zagađenje usled saobraćaja. Zrenjaninci i Somborci bi tu svakako dodali i smrad kafilerija od kojih je vazduh nepodnošljiv. Iako se smrad ne može izmeriti, on je svakako zagađivač, ali to je posebna priča - kaže on.

Kako navodi, koalicija Ujedinjena demokratska Srbija (UDS), u čijem je sastavu i LSV, upozorila je pre mesec dana da je Vlada dužna da informiše javnost o tome kako je moguće da Zeleni fond u budžetu Republike Srbije iznosi mnogo manje od ekoloških taksi koje se godišnje naplate širom zemlje.

- Uvereni smo da se sva sredstva prikupljena po osnovu ekoloških i sličnih taksi moraju usmeriti u taj, poseban namenski fond, koji bi trebalo da funkcioniše kao nezavisna institucija i da ta sredstva moraju biti korišćena isključivo za rešavanje ekoloških problema i krupne poteze u zaštiti životne sredine. Među tim potezima su svakako uređenje deponija, prečišćavanje voda i niz drugih žarišnih tačaka u zaštiti životne sredine, ali i stimulisanje javnog prevoza na ekološka goriva, preusmeravanje rada toplana na gas i i intenzivno ozelenjavanje - naveo je on.

Kazao je i da, koliko je obavešten, nedavno je u Sremskoj Mitrovici bilo rezultata koji dokazuju tu dobro poznatu vezu između zagađenja na mestima gde je manje zelenila.

- Povrh toga, paralelno sa uređenim, transparentnim radom Zelenog fonda, neophodno je povećati izdvajanja iz budžeta sa 0,5 na minimum 1,5 odsto budžeta, kao i ubrzavanje procesa evropskih integracija i otvaranje pregovaračkog poglavlja 27 koje reguliše oblast zaštite životne sredine. Uvereni smo u to da bi upravo Evropska unija bila dobar i iskren partner koji bi jeftinim kreditima i donacijama mogao podržati subvencije za razvoj energetske efikasnosti, naročito u domaćinstvima – rekao je Čanak.

 (SzILSV, 22.05.2020)



Iz medija | Petak, 10. 11. 2023. | Komentara: 0

Razvoj Vojvodine sa SNS nije moguć, nema saradnje sa njima

Ta faza je završena promenom rukovodstva stranke prošle godine. Vojvođani LSV će učestvovati u izgradnji Vojvodine, a ne njenoj daljoj razgradnji. Sa SNS razvoj Vojvodine nije moguć i zato su promene neophodne, kaže lider LSV-Vojvođana Bojan Kostreš u intervjuu za novine „Nova“, odgovarajući na pitanje da li će ova stranka sarađivati sa SNS.
Najave | Četvrtak, 09. 11. 2023. | Komentara: 0

Kostreš u petak u emisiji Među nama

U petak, 10. novembra od 17.30 časova obavezno pogledajte gostovanje predsednika Vojvođana LSV Bojana Kostreša u emisiji MEĐU NAMA.

Saopštenja | Četvrtak, 09. 11. 2023. | Komentara: 0

Kostreš poručio ministru Vesiću: Dosta lažnih obećanja!

Najava ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića o rekonstrukciji železničkih pruga u Vojvodini, koje će početi da se grade „već“ sledeće godine, Vojvođane koji žive tamo i koji su navikli na pusta obećanja vladajuće stranke, posebno uoči izbora, ostavila je, u najmanju ruku, ravnodušnima.



ARHIVA VESTI (izaberite datum):


facebook